Home » Ons Aanbod » Gebitbescherming » Meest gestelde vragen

Meest gestelde vragen

Welke type gebitsbeschermer kan ik het beste bestellen?

Bij het aanmelden van een hapdag krijgt u uitleg welk type beschermer u het beste kunt kiezen. Kijk ook eens in ons assortiment.

Wanneer en waar zijn er hapdagen?

In onze agenda kunt u zien waar en wanneer een hapdag gehouden wordt. De meeste hapdagen worden door het team van SPTL georganiseerd en bijgewoond, een aantal verenigingen organiseren in samenwerking met de tandarts(en) zelf een hapdag, in dat geval is er niemand van SPTL aanwezig. Wij vervaardigen wel de gebitsbeschermers. Regelmatig worden er nieuwe hapdagen aan de agenda toegevoegd, check de agenda regelmatig. Mocht een hapdag niet doorgaan, dan wordt dit aangegeven op de website van de club en op onze agenda. Staat uw vereniging niet in de agenda, mail dan even naar info@gebit.nl.

Wanneer en waar kan ik mijn bitje ophalen?

Uw vereniging plaatst een afhaalbericht op de site, tevens kunt u in onze agenda terug zien wanneer wij het bitje aan onze contactpersoon van de vereniging retour zenden. U kunt uw bitje ± 3 weken na de hapdag afhalen op de vereniging. Doorgaans liggen de gebitsbeschermers klaar achter de bar of bij de wedstrijdtafel. Is de hapdag op een vrijdag of zaterdag geweest dan liggen 3 zaterdagen later de gebitsbeschermers op de club klaar. Gebitsbeschermers blijven ook altijd op een vereniging!

Krijg ik een factuur voor mijn zorgverzekeraar?

Op een hapdag krijgt u bij het maken van de afdruk een factuur mee, het totaalbedrag van de gebitsbeschermer is op de factuur uitgesplitst in afdrukkosten M61 (upt code) ± € 24,- en techniekkosten. Techniekkosten hebben géén UPT code. Wij adviseren u uw factuur door te sturen naar uw zorgverzekeraar. Een aantal zorgverzekeraars geven een vergoeding (alleen bij aanvullende tandartsverzekering). Raadpleeg uw zorgverzekering en/of zorgpolis voor vragen over de (hoogte) van de vergoeding.

Ik heb een hapdag gemist.

Heeft u de hapdag op uw vereniging gemist? Dan kunt u in onze agenda zien of er een club in de buurt is waar u de hapdag bij kunt wonen. Is dit niet het geval, dan kunt u ook ons thuispakket bestellen via onze online shop. Let op! Niet geschikt voor beugels!

Bitje via thuispakket hetzelfde als sportzaakbitje?

Nee, dit is niet hetzelfde. Ons thuispakket bestaat uit een kleine afdruklepel en putty. Putty is een soort kauwgom, het zijn 2 cupjes die je moet mengen. De putty is reukloos, niet warm, niet koud en zo stevig dan deze niet vloeibaar is - het loopt dus niet in de keel. In ons thuispakket zit een gebruiksaanwijzing en op onze online shop staat een instructiefilmpje. Nadat wij de afdruk retour van je hebben ontvangen realiseren wij een op maat gemaakte gebitsbeschermer die passend is aan je gebit. Je kunt deze niet vergelijken met een sportzaakbitje.

Mijn bitje zit niet helemaal lekker.

Als u een druk- of knelpunt in uw gebitsbeschermer heeft, lossen we dit graag snel voor u op. Een gebitsbeschermer die niet lekker zit is meestal het gevolg van een afdruk die niet 100% goed is, dit kan soms gebeuren. Wij vragen u dan uw gebitsbeschermer en gipsmodel toe te sturen en op de gebitsbeschermer met een pen aan te kruisen waar het zeer doet of niet lekker zit. Vergeet niet uw adres en de naam van de club waar gehapt is te vermelden. Zodra wij de gebitsbeschermer ontvangen hebben, gaan wij het probleem oplossen. De gebitsbeschermer wordt binnen 3 dagen retour gestuurd, maar meestal zelfs al dezelfde dag. Adres voor het opsturen van de gebitsbeschermer kunnen naar: Excent Service Center / SPTL,  Antwoordnummer 10064, 2800 VB Gouda

Mijn bitje is kapot.

Soms komt het voor dat gebitsbeschermers kapot gaan, dit kan gebeuren doordat de gebitsbeschermer klem heeft gezeten, of in de wasmachine of droger is geweest, of omdat erop de gebitsbeschermer is gebeten / gekauwd. De gebitsbeschermer verliest dan zijn originele pasvorm en zit niet meer lekker, valt uit of gaat zeer doen. Op het kapot bijten van de gebitsbeschermer kunnen wij géén garantie geven, in veel gevallen zullen we wel (kosteloos) de originele vorm er terug in proberen te krijgen. Wij vragen altijd de gebitsbeschermer en gipsmodel naar ons op te sturen (zie instructie / adres hierboven bij 'mijn bitje zit niet lekker'). Als wij constateren dat de gebitsbeschermer niet meer te herstellen is dan nemen wij contact met u op.

Mijn vraag staat er niet bij.

Staat uw vraag er niet bij? Stuur dan een mail met uw vraag naar info@gebit.nl, wij streven ernaar u binnen 24 uur te beantwoorden.